آموزش ها-هاست نگار

سئو کلاه سیاه چیست؟ – 7 تکنیک خطرناک که به سایت آسیب میزند

سئو کلاه سیاه چیست؟

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

سئو کلاه سیاه چیست؟ 

تکنیک های خطرناک سئو کلا سیاه 

1. استفاده از Cloaking 

2. کامنت های اسپم 

3. استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی 

4. استفاده از محتوای کپی 

5. خرید لینک (Paid Links)

6. استفاده از محتوای غیرقابل مشاهده 

7. بکار بردن صفحات Doorway 

نتیجه گیری

 

ممکن است شما هم در هنگامی که سعی در یهیود سئوی سایت خود دارید با عبارت سئو کلاه سیاه مواجه شده باشید. بطور کلی میتوان گفت سئو کلاه سیاه تکنیکی غیرقانونی جهت بهبود رتبه سایت است. اگر میخواهید درباره ی این تکنیک و آسیب هایی که به سایت میزند بیشتر بدانید، در این آموزش از مجموعه آموزش های هاست نگار همراه ما باشید.

 

سئو کلاه سیاه چیست؟ 

سئو کلاه سیاه درواقع استراتژی هایی غیرقانونی است که از آن جهت دریافت رتبه های بهتر در نتایج جستجو استفاده میکنند. در این نوع سئو کاربران و بازدیدکنندگان سایت هیچ جایگاهی ندارند و تنها تاثیر آن در بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو است. این سئو از نظر گوگل کاملا غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده سایت فردی که از آن استفاده کرده است، جریمه خواهد شد.

سئو کلاه سیاه چیست؟

افرادی که از این نوع سئو استفاده میکنند، هیچ اعتقادی به کار قانونی ندارند؛ زیرا تکنیک هایی که در سئو کلاه سیاه استفاده میشود کاملا غیرقانونی هستند. در بهره گیری از سئو میبایست بر اساس قوانین موجود عمل کرد. یکی از مهم ترین این قوانین تجربه کاربری است که یکی از عوامل مهم در دریافت رتبه های خوب در نتایج جستجو است. در اصل میباست با بروز رسانی سایت خود و بهره گیری از تکنیک های جدید و قوانین موتورهای جستجو رتبه های خوب را از آن سایت خود کنید.

استفاده از سئوی کلاه سیاه جریمه هایی را برای سایت استفاده کننده در پی خواهد داشت. همچنین باید بگوییم تکنیک های بکار رونده در سئو کلاه سیاه پایدار نیستند و رتبه ای که دریافت میکنید تنها برای مدت کوتاهی از آن سایت شما خواهد بود.

 

تکنیک های خطرناک سئو کلا سیاه 

اکنون شما با مفهوم سئو کلاه سیاه آشنا شده اید. در این بخش میخواهیم تکنیک های خطرناک آن را برای شما نام ببریم و توضیح مختصری راجع به هر یک به شما بدهیم:

 What Is Black Hat SEO?

 

1. استفاده از Cloaking 

Cloaking یکی از روش های سئو کلاه سیاه است. در این روش با نمایش دادن یک صفحه بسیار بهینه شده و عاری از هرگونه مشکلی به موتورهای جستجو میفهماند که حق این سایت ارزش خیلی بیشتری از چیزی که دارد است. تا در نهایت یک رتبه عالی از موتورهای جستجو دریافت کند.

طرز کار این روش به این صورت است که صفحه کلاکینگ ورودی های سایت را شناسایی میکند. در صورت ورود موتورهای جستجو، آنها را به صفحه ی بسیار بهینه شده منتقل میکند. همانطور که میدانید این روش های سئو کلاه سیاه پایدار نیستند. و در نهایت سایتی که از این راه ها استفاده میکند، جریمه خواهد شد.

 

2. کامنت های اسپم 

حتما شما هم مشاهده کرده اید که برخی از افراد لینک سایت خود را در بخش کامنت های سایت های دیگر میگذارند. این کار یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است. با اینکار هیچ پوهن مثبتی از سایت مقابل دریافت نخواهند کرد. حتی ممکن است سایت این فرد جریمه نیز شود.

درصورتی که در سایت خود با این افراد مواجه شدید، باید تایید خودکار کامنت ها را قطع کنید. ابتدا کامنت های ارسالی را بررسی کرده و سپس درصورت عدم وجود مشکل، تایید کنید. زیرا ممکن است لینک هایی در سایت شما قرار داده شود که مخرب بوده و تاثیر منفی در سایت شما بگذارد.

 سئو کلاه سیاه چیست؟

 

3. استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی 

در آموزش های قبلی به شما گفتیم که چگالی استفاده از کلمات کلیدی باید حدود 1 الی 3 درصد باشد. درصورتی که بیش از حد مجاز از کلمات کلیدی استفاده کنید، نه تنها به بهبود سئوی سایت شما کمک نمیکند؛ بلکه ممکن است توسط گوگل نیز جریمه شوید. درواقع سایتی که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده است، در نظر گوگل فاقد محتوای ارزشمند است. بنابراین این عمل را به عنوان یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه شناخته و سایت را جریمه میکند.

درصورتی که درباره چگالی کلمات کلیدی اطلاعاتی ندارید، میتوانید از مقاله زیر بهره بگیرید:

⇐ چگالی کلمات کلیدی چیست؟

همچنین اگر تمایل دارید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنید؛ میتوانید از مقاله آموزشی زیر کمک بگیرید:

⇐ نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی

 

4. استفاده از محتوای کپی 

یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه، استفاده از محتوای کپی شده است. یکی از مهم ترین مواردی که میتواند سئوی سایت شما را بهبود بخشد، تولید محتوای یونیک و منحصربفرد است. شما میتوانید با تکیه به محتواهای ناب سایت خود، رتبه های برتری در گوگل کسب کنید.

بهتر است برای داشتن سایتی خوب با رتبه عالی در نتایج، محتوای منحصربفرد تولید کنید. زیرا استفاده از محتوای کپی میتواند سایت شما را متحمل ضرر هایی مانند موارد زیر کند:

  • کاهش چشمگیر رتبه سایت
  • تخریب اعتبار سایت
  • جریمه شدن سایت

 What Is Black Hat SEO?

 

5. خرید لینک (Paid Links)

امروزه برخی از صاحبان سایت فکر میکنند با خرید لینک میتوانند به سادگی به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست یابند. اما باید بگوییم خرید لینک یکی از بزرگترین تکنیک های سئو کلاه سیاه است! بسیاری از مالکان سایت تصور میکنند با خرید لینک به راحتی به رتبه های بالا میرسند. اما این تصور غلط بوده و گوگل این افراد را جریمه خواهد کرد. حتی امکان اینکه رتبه سایتشان کاهش پیدا کند، نیز وجود دارد.

 

6. استفاده از محتوای غیرقابل مشاهده 

برخی از افراد کلمات کلیدی را با رنگ سفید در پس زمینه محتوا بکار میبرند. این کار یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه است. این کار در نهایت نتیجه روش استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی را در پی خواهد داشت. بخاطر همرنگ بودن متن با پس زمینه، اینها برای کاربر قابل مشاهده نیست! اما موتورهای جستجو میتوانند آن ها را بیابند و فرد خاطی را جریمه کنند.

 

7. بکار بردن صفحات Doorway 

در مقاله ی آموزشی 10 اصل محتوا نویسی در وردپرس به شما گفته بودیم که یکی از اصول مهم در تولید محتوا استفاده از لینک سازی خارجی و داخلی در محتوا است. برخی از افراد سودجو از این اصل برای دریافت کلیک استفاده میکنند. به این صورت که وعده یک مقاله مرتبط با محتوا را میدهد، اما وقتی کاربر روی لینک کلیک میکند وارد صفحه ای میشود که کاملا بی ربط است. به این گونه صفحات Doorway میگویند که یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه است.

سئو کلاه سیاه چیست؟

درواقع این تکنیک نیز مانند Cloaking میخواهد موتور های جستجو را فریب دهد. همچنین فرد خطاکار تجربه کاربری هیچ ارزشی برایش ندارد. البته که این امر موجب میشود کاربر به محض کلیک بر روی لینک و دیدن مطلبی جز چیزی که گفته شده بود، به سرعت از سایت خارج شود که این امر افزایش Bounce Rate را در پی دارد.

درصورتی که میخواهید بیشتر درباره ی Bounce Rate بدانید، میتوانید از مقاله زیر بهره بگیرید:

⇐ Bounce Rate چیست؟

باید بگوییم که لینک سازی در محتوا یکی از مواردی است که گوگل بسیار برای آن ارزش قائل است. باید دقت داشته باشید که به درستی از آن استفاده کنید و لینک ها مرتبط با موضوع محتوای شما باشند. درصورتی که لینک سازی غلط انجام ندهید و کاربر را گول نزنید؛ لینک سازی شما بسیار مفید خواهد بود.

اگر تمایل دارید درباره ی عوامل موثر در رتبه بندی محتوا به وسیله گوگل بدانید، از آموزش زیر کمک بگیرید:

⇐ 12 عامل موثر در رتبه بندی محتوا توسط گوگل

 

نتیجه گیری: 

و در انتهای این مقاله باید بگوییم که هرگز از سئو کلاه سیاه استفاده نکنید. زیرا علاوه بر غیرقانونی بودن تکنیک های بکار رفته در این سئو، رتبه ای که از این طریق دریافت خواهید کرد ناپایدار است و سایت شما ضرر هایی را متحمل خواهد شد. البته که دریافت رتبه از طریق قانونی بسیار سخت خواهد بود اما این روش مطمعن و پایدار بوده و هیچگاه به سایت شما آسیب نخواهد زد.

اگر استفاده از این روش ها را در سایت هایی مشاهده کردید و متعجب شدید که چرا گوگل اینها را جریمه و از نتایج حذف نمیکند؛ باید بگوییم که گوگل ابتدا آن را بر این بنا میگذارد که افراد به اشتباه از این روش استفاده کرده اند. در نتیجه به آنها فرصت میدهد تا روش های درست به کار ببرند؛ اما در غیر این صورت با این سایت ها برخورد خواهد شد و جریمه میشوند.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و به وسیله آن با سئو کلاه سیاه و مضرات آن برای سایت آشنا شده باشید. درصورتی که درمورد این مقاله به سوال یا مشکلی برخوردید، میتوانید آن را در بخش دیدگاه بیان کنید.

 

آموزش های مرتبط با این مقاله :

سختی کلمه کلیدی چیست؟ روش های اندازه گیری آن

بهترین ابزارهای سئو و ردیابی کلمات کلیدی

9 دلیل ایندکس نشدن سایت در گوگل

روش های ایندکس سریع صفحات در گوگل

حذف صفحات ایندکس شده در گوگل

کلماتی که کاربران با آنها از گوگل وارد سایت شدند

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خرید هاست

 

آموزش های مرتبط