آموزش ها-هاست نگار

بهترین ابزار جایگزین هوش مصنوعی ChatGPT

 

با توجه به ماهیت خارق‌العاده این ابزار هوش مصنوعی، یافتن یک جایگزین مناسب ChatGPT در چشم‌انداز امروزی کار کوچکی نیست. ببینید، ChatGPT یک ستاره راک هوش مصنوعی به تمام معنا است. نه تنها طوفان جهان را به خود اختصاص داده است، بلکه از تمام کهنه سربازان سیلیکون ولی، که قبلاً بر فضای هوش مصنوعی تسلط داشتند نیز پیشی گرفته است.
در واقع، ChatGPT آنقدر پیشرفته است که اکنون حتی به صدور احکام در دادگاه های ایالات متحده کمک می کند. این بدان معنا نیست که این ابزار برای هر نوع استفاده ای عالی است.
 
ChatGPT محدودیت‌هایی دارد، مانند عدم امکان export فایل‌ها در فرمت‌های مختلف است، به همین دلیل است که ما بهترین ابزارهای جایگزین ChatGPT را بررسی کردیم.
این آموزش شش مورد از آنها را با انتخاب های ما بر اساس سه مورد استفاده اصلی ChatGPT توضیح می دهد. بنابراین، چه در زمینه تحقیق، بازاریابی دیجیتال، توسعه وب یا فناوری باشید، باید بتوانید جایگزین مناسب ChatGPT را در اینجا پیدا کنید.
 
چت بات های جایگزین ChatGPT
شروع کار ما با گوگل BARD است، یک ابزار هوش مصنوعی خلاقانه که برای ارائه یک تجربه مکالمه فراگیرتر و جذاب تر ساخته شده است.
گوگل بارد به شکل یک ربات چت هوش مصنوعی یکپارچه است که همه مکالمات شما را در یک session بطور مداوم ترکیب می کند. برخلاف نمونه‌های چت ChatGPT است که می‌تواند چندین مکالمه را به طور همزمان پشتیبانی کند.
 
خود BARD بر روی LaMDA که مخفف Language Model for Dialogue Applications است ساخته شده است. این هوش پایه ای است که ربات چت هوش مصنوعی را با قابلیت تفسیر متن از ورودی های قبلی و بعدی دوسویه می کند. می تواند زبان عامبانه را درک کند و توانایی زیادی در مدیریت مکالمات پیچیده و همچنین دیالوگ های گسترده است.
از سوی دیگر، ChatGPT بر روی GPT Transformer ساخته شده است، که دارای درک زبان گسترده تر و تولید محتوای پویا است. و شما می توانید برای حفظ طیف گسترده ای از وظایف متنی فراتر از گفتگو روی آن حساب کنید.
 
در حالی که ChatGPT به یک شکل از خروجی متن محدود می شود، BARD می تواند به فرمت های مختلف - از جمله PDF، Word و HTML صادر کند. شما همچنین می توانید اطلاعات را از وب به صورت real time دریافت کنید، ویژگی که ChatGPT فقط از طریق افزونه های هوش مصنوعی شخص ثالث پشتیبانی می کند.
 
Microsoft Bing Chat یک جایگزین کاملاً مستقل برای ChatGPT نیست، زیرا بر اساس تلفیقی از فناوری‌های OpenAI و Microsoft اجرا می‌شود.
ساختار آن به گونه ای است که قابلیت های مکالمه ChatGPT را با مخزن وب گسترده بینگ ادغام می کند. و نتیجه آن یک چت بات است که قادر به مدیریت مکالمات هوش مصنوعی و دسترسی به وب است.
 
به این ترتیب، می توانید از Bing Chat به عنوان راه حلی برای فایروال اینترنتی ChatGPT استفاده کنید. در حالی که دانش ChatGPT محدود به اطلاعات منتشر شده در وب قبل از سپتامبر 2021 است، مایکروسافت بینگ چت قادر است تا داده های لحظه های را بازیابی کند. و این بدان معناست که می‌تواند پاسخ‌های مناسبی برای پرسش‌های مربوط به رویدادهای جاری ایجاد کند. همچنین می‌توانید از سیستم بخواهید که خلاصه‌ای مختصر از مقالات طولانی ایجاد کند.
 
یکی دیگر از جایگزین های ChatGPT که بر روی مدل GPT ساخته شده است، ChatSonic است. اما، این تنها شباهت آن با مایکروسافت بینگ نیست. ChatSonic نیز برای دریافت اطلاعات به روز به یک مخزن موتور جستجو متصل می شود. اما در این مورد، مخزن گوگل است، نه بینگ.
 
آنچه در نهایت ChatSonic را از شرکت هایی مانند Bing Chat متمایز می کند، قابلیت های آن است. ChatSonic یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که نه تنها قادر به تولید متن است، بلکه می تواند آثار هنری دیجیتالی ایجاد کند و به دستورات صوتی واکنش نشان دهد. این به ویژه برای خلاقانی که به دنبال افزایش بهره وری و ساده کردن گردش کار خود هستند مفید است.
 
ChatSonic حتی با چت ربات های هوش مصنوعی برای مشاغل ارائه می شود. وظیفه آنها تعامل هوشمندانه با مشتریان و ارائه پاسخ‌های انسانی است.
به عنوان مثال، در خدمات مشتری، ChatSonic مکالمات را با کاربران بر اساس فعالیت آنها در وب سایت یا پلت فرم رسانه های اجتماعی آغاز کند. ChatGPT فاقد چنین پیام‌های خدمات مشتری شخصی‌شده است، زیرا برای تولید پاسخ‌ها به مدل‌های زبانی از پیش آموزش‌دیده وابسته است. این باعث می شود ChatSonic یک جایگزین عالی ChatGPT برای مشاغلی باشد که می خواهند از هوش مصنوعی برای تقویت خدمات مشتری خود استفاده کنند.
 
جایگزین ChatGPT برای ساخت وب سایت
وقتی صحبت از ساخت وب سایت می شود، GitHub Copilot به سرعت خود را به عنوان یکی از بهترین ابزارهای جایگزین ChatGPT برای توسعه دهندگان وب معرفی می کند.
این محصول OpenAI’s Codex است که برای کمک به وظایف کدنویسی طراحی شده است. نحوه عملکرد بسیار ساده است: GitHub Copilot از قدرت GPT OpenAI، یک مدل پیش‌بینی زبان، برای درک متن کد شما و ارائه پیشنهادهای خطی برای تکمیل آن استفاده می‌کند.
 
این ابزار هوش مصنوعی هنگام کدنویسی پیشنهاداتی شبیه به تکمیل خودکار ارائه می دهد. متن فایلی را که روی آن کار می کنید بررسی می کند و سپس پیشنهاداتی را مستقیماً در ویرایشگر متن شما پیشنهاد می کند. مدل هوش مصنوعی بر روی تمام زبان‌های موجود در مخازن عمومی آموزش داده می‌شود و کیفیت پیشنهادات آن به تنوع و حجم داده‌های آموزشی برای هر زبان خاص بستگی دارد.
 
این توانایی برای انطباق با عادات کدنویسی شما در طول زمان، GitHub Copilot را به دستیار هوش مصنوعی ترجیحی برای توسعه دهندگان حرفه ای تبدیل کرده است. از سوی دیگر، ChatGPT بیشتر به عنوان راه حلی برای تازه کارانی که مشتاق یادگیری کدنویسی هستند در نظر گرفته می شود.
 
برای افرادی که تجربه کمی در طراحی وب سایت دارند، سازندگان وب سایت مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Wix ADI می توانند جایگزین مناسب تری برای ChatGPT باشند.
اگرچه Wix ADI و ChatGPT هر دو ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی هستند، اما اهداف متفاوتی دارند. Wix ADI یک سازنده وب سایت بدون کد است، در حالی که ChatGPT یک دستیار چت هوش مصنوعی است.
 
Wix ADI در ایجاد وب سایت های بصری جذاب و کاربردی به سرعت و کارآمد برتری دارد. یک سری سوالات از شما می پرسد و سپس یک پیش نویس اولیه وب سایت را در عرض چند دقیقه ایجاد می کند. با این حال، وقتی نوبت به تولید محتوا و سفارشی‌سازی می‌شود، Wix ADI همان سطح انعطاف‌پذیری ChatGPT را ارائه نمی‌دهد. از بلوک ها/بخش های محتوای از پیش تعریف شده استفاده می کند که به طور بالقوه می تواند قابلیت های ویرایش شما را محدود کند.
 
تولید کننده محتوای جایگزین هوش مصنوعی ChatGPT
Jasper.ai، یک تولید کننده محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، از قدرت یادگیری ماشینی برای تولید متن جذاب و منسجم استفاده می کند. برخلاف ChatGPT که در شبیه سازی مکالمه انسانی برتری دارد، Jasper.ai به طور خاص برای تمرکز بر تولید محتوا مهندسی شده است. می توانید از آن برای ایجاد پست های وبلاگ، مقالات،متن های تبلیغاتی، صفحات فرود، پست های رسانه های اجتماعی و غیره استفاده کنید.
 
اگر Jasper.ai را به عنوان تولیدکننده محتوای هوش مصنوعی جایگزین ChatGPT خود انتخاب کنید، متوجه خواهید شد که در تکرار سبک های مختلف نوشتن خوب است. این سیستم در اینجا پس از تجزیه و تحلیل و درک زمینه درخواست شما، پاسخ های مربوطه را ارائه می دهد.
برای اینکه این فرآیند ایجاد محتوای هوش مصنوعی حتی یکپارچه‌تر شود، Jasper.ai مجموعه‌ای از قالب‌ها را برای انواع مختلف محتوا ارائه می‌کند. علاوه بر این، با ابزارهای داخلی بهینه سازی سئو ارائه می شود، چیزی که در ChatGPT دریافت نمی کنید.
 
یکی دیگر از ویژگی هایی که Jasper.ai را برای بازاریابان دیجیتال جذاب می کند، فریمورک چند زبانه آن است. محتوای هوش مصنوعی را به بیش از 25 زبان بین المللی می خواند و خروجی می دهد. به این ترتیب، در صورت نیاز به بومی سازی پست های وب سایت خود، می توانید روی Jasper.ai حساب کنید.
در این آموزش بهترین ابزار جایگزین هوش مصنوعی ChatGPT را معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد، برای دیدن باقی آموزش ها میتوانید وارد منوی پشتیبانی بخش آموزش ها شوید، در صورتی که درباره این آموزش به مشکل یا سوالی برخورد کردید، میتوانید آن را در بخش دیدگاه بیان کنید.
 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خرید هاست

 

آموزش های مرتبط